Brukerundersøkelsen 2025 gir Eikholt gode tilbakemeldinger

Hør på innholdet

0:00 / 0:00

Hastighet:

1x

Stemme:

Hvorfor har vi brukerundersøkelse?

Målet med brukerundersøkelser er å kartlegge kvalitet på tjenester gitt til brukere, omdømme og hvor fornøyde brukerne er med Eikholt generelt. Eikholt er brukernes sted. Denne målingen gir oss konkrete tilbakemeldinger på hva som er bra, og hva vi bør jobbe videre med.

Hvor mange har svart?

Årets brukerundersøkelse ble sendt ut til 118 personer og oppnådde en svar-oppslutning på 44%. Dette er et godt resultat for denne typen undersøkelser og er på samme nivå som i 2023.

Hva sier brukerundersøkelsen?

På de aller fleste områdende viser brukerundersøkelsen 2025 fortsatt svært høy tilfredshet. Årets undersøkelse viser faktisk en økning i andelen deltakere som er fornøyd med Eikholt totalt sett. 96 % av de som har svart, er enten svært fornøyd eller ganske fornøyd med Eikholt. Disse resultatene er klart bedre i forhold til det som ble målt i 2023.

Hva opplever brukerne som det viktigste med Eikholt?

Viljen til å anbefale Eikholt styrker seg litt fra forrige brukerundersøkelse. Resultatene viser at hele 94% sier at det enten er svært sannsynlig eller ganske sannsynlig at de ville anbefale Eikholt til andre

Det at tjenestene er individuelt tilpasset er fortsatt den viktigste årsaken til at man velger Eikholt. Deretter er det viktig at ansatte oppleves som dyktige og at man møter folk i samme situasjon som en selv. Det er også viktig at senteret er godt tilrettelagt for brukernes behov.

Brukerne er meget fornøyde med kvaliteten på tjenestene de mottar ved Eikholt. Måten man blir møtt på og forstått av personalet er av vesentlig betydning i denne sammenheng. Når det gjelder aktuell informasjon som gis både i forkant, under og etter kurs, er tilfredsheten litt lavere enn i 2023.

92% av de som har svart har mottatt tjenester ved senteret i Drammen. Dette er en klart høyere andel enn blant de som svarte i 2023 (72%). Generelt er man meget fornøyd med senteret. Som i 2023, gis det likevel tilbakemelding om at noen ikke er så fornøyd med trimrommet. Det er altså høy tilfredshet knyttet til beliggenheten, kurslokalene, uteområdene og rommene for overnatting. Aller mest fornøyd er man fortsatt med maten, samt med hvor trygt det oppleves å være ved Eikholt.

Er det noe Eikholt kan gjøre bedre?

Et mål med undersøkelsen er også å få frem hva vi kan forbedre. Det er kommet mange og konstruktive tilbakemeldinger fra de som har besvart undersøkelsen. Her er noen forhold som vi særlig følger opp:

  • Kurstilbud: Vi har mottatt mange gode forslag og ønsker. Blant annet om bruk av tolk/ledsager, om teknologi, og om temaet alderdom. Dette tas med inn i planlegging av nye kurs.
  • Informasjon om kurs: Tilbakemeldinger tyder på at vi kan bli bedre når det gjelder informasjon om kurs og kursprogram. Vi legger nå systematisk informasjon om program og annet som er relevant til kursdeltakere, tolker og andre som skal inn i kurset, i appen infoskjermen go. Denne kan du lese om her: App med informasjon til deg som skal til Eikholt. Vi skal jobbe videre med systematikken for utsendelse til kursdeltakere om dette.
  • Informasjon om individuelle kurs og program: Vi ønsker å forbedre informasjon om individuelle kurs og kursprogrammene. Vi vil se på alt fra å sikre tydelig innhold slik den enkelte foretrekker det, til rutine for hvordan vi sender dette ut.
  • Energitiltak: gammel styring av varme på rom er oppgradert. Dette er også et miljøtiltak.
  • Turstier ute: stien rundt Eikholt skal ryddes og utbedres.
  • Treningsrom: det vil gjennomføres punktmerking av apparater
  • Kjøleskap på rom: rommene som mangler kjøleskap vil få dette.

En stor takk!

Vi er svært glad for at så mange har tatt seg tid å gi oss tilbakemelding. Dette gir oss verdifull informasjon med tanke å opprettholde og videreutvikle gode tjenester, og at Eikholt har god kvalitet og standard.

Vi retter en stor takk til alle som tatt seg tid til å besvare brukerundersøkelsen.

Lese mer?

Brukerundersøkelse 2025 er sendt ut – Eikholt

Ønsker du å lese mer om forrige brukerundersøkelse som ble gjennomført i 2023, klikk her: Gode resultater fra årets brukerundersøkelse – Eikholt

Les om våre tjenester

Kontaktperson

Fant du det du lette etter?